ח"כ סטרוק: "היו עריקים – המהלך נמנע רק בגלל בנט ושקד"

אסתי פלד No Comments on ח"כ סטרוק: "היו עריקים – המהלך נמנע רק בגלל בנט ושקד"

ח"כ אורית סטרוק סיפרה לריבלין ובלום ב'פילפוליטיקה' כי אם בנט ושקד היו אכן מפסיקים את המגעים להקמת ממשלה עם לפיד – כבר היו עריקים לטובת הימין. לדבריה, היו לכך מהלכים שהבשילו 'בוודאות': "הם חסמו את האפשרות בכך שלא הפסיקו את המגעים"

נפתלי בנט צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: פלאש 90

ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) חושפת כי בזמן שבנט ושקד הצהירו כי הם נוטשים את המגעים לממשלה עם השמאל, היו עריקים שעמדו להצביע בעד ממשלת ימין בראשות נתניהו.

בשיחה עם יעקב ריבלין ואבי בלום ב'פילפוליטיקה', סיפרה סטרוק: "לאורך השבוע הרגשתי שמשהו מוזר קורה עם בנט ושקד אבל הבנתי את זה רק בשלישי בלילה – שהם מעולם לא נטשו את המגעים עם המשאל".

"מה שאני ראיתי לאורך השבוע עד ליום שלישי – ראיתי שהסיכוי שחברי כנסת נוספים יצטרפו לממשלת הימין היה קרוב להשגה אבל איכשהו הלך אחורה", סיפר סטרוק. "שמעתי שבנט ושקד אמרו שמכיוון שהם לא בטוחים במאה אחוז שתהיה ממשלה של 61 בגוש נתניהו, אז הם לא יבואו לשם והם ילכו לממשלה אחרת. ואז הבנתי שהם לא עזבו את הרעיון הזה של ממשלה עם הערבים והם נשארו עם רגל אחת שם. אם הם באמת היו עוברים חזרה לימין כפי שכולם חשבו, אני אומרת בוודאות שזה היה מייצר תנועה שבעקבותיה היו מגיעים אותם עריקים".

לדביר סטרוק: "בעצם זה שהם לא עוברים לאפשרות של ממשלה ימנית בראשות נתניהו הם מונעים את הדינמיקה שהייתה כן נוצרת. אבל הם חסמו אותה כי הם לא עברו לצד השני. ברגע שאתם משמרים את האפשרות של ממשלת שמאל אז למה שמי שמעדיף את זה, יוותר על זה".

עוד סיפרה סטרוק: "הדבר היותר נורא מזה שאנחנו התבקשנו לתת ערובה לכך שיהיו עוד 2 אצבעות ויהיו 61, הערובה הייתה שאנחנו נסכים להקים את הממשלה הזו עם התנועה האסלאמית".

"אין חיה כזו ממשלה של 59", מדגישה סטרוק. "ממשלה של 59 זו ממשלה של 59 ח"כים שרואים אותם ועוד שני ח"כים שלא רואים אותם, אבל שכל הממשלה תלויה בהם וצריכה לשלם להם פרוטקשן על בסיס יומי והשניים האלה הם חברי התנועה האיסלאמית".

סטרוק הסבירה את הבעייתיות בח"כ עבאס, על אף הושטת היד שלו לשלום: "אני ישבת היום בוועדה בראשות מנסור עבאס, היא התכנסה כדי לדון עכשיו על גל המעצרים שהמשטרה עושה לפורעים ערביים, שהוא לא באמת הגל שהיה צריף להיות כי הוא עוד קטן בהרבה מכמות האירועים שהיו. ומה אומר עבאס? הוא מבקש מהמשטרה, דורש מהם שינהגו בעצורים, בפורעים האלה, בגישה משקמת ומכילה. במקום לנהוג בהם בגישה מרתיעה שתייצר לנו ביטחון ותוודא שהפרעות האלה לא חוזרים על עצמם. שזה הרי מה שהיו עושים אם הם היו נערי גבעות".



0 תגובות